Blog

7. 7. 2015

18.9.2014 – Kauza: Digitalizace českých filmů

AKTUALIZOVÁNO 16.1.2015 – V poslední době mezi sebou odborníci čím dál tím vzrušeněji debatují o tom, jak mají být digitalizovány filmy, aby byly autenticky zachovány pro příští generace. Názory na postup se liší. Prezident Asociace českých kameramanů a vedoucí Katedry kamery FAMU Marek Jícha připravil exklusivně pro časopis Synchron následující materiál, který vás problematikou digitalizace provede.

> CESTY K DIGITÁLNĚ RESTAUROVANÉMU AUTORIZÁTU

>> Začínáme digitalizovat i u nás

>> Teorie digitálně restaurovaného autorizátu – DRA

>> Restaurátor a jeho expertní skupina

>> Dopad změn v NFA

>> Evropa souhlasí

>> Evropa nesouhlasí

>> Jak uchovávat a kulturně zpřístupňovat paměť filmu korektně?

>> Výňatek z Deklarace kameramanů IMAGO A AČK o digitálně restaurovaném  autorizátu

 

Názory a stanoviska

Stanovisko ARAS k problematice digitalizace – restaurování – zpřístupňování – filmů a DRA

Jak to bylo a je s DRA – otevřený dopis prof. Marka Jíchy

Michal Bregant: Nápad kameramanů je pošetilý

Reakce AČK na Stanovisko ARAS k problematice digitalizace – restaurování – zpřístupňování – filmů a DRA 

Jiří Menzel – Omyly z publikace „Ostře sledované vlaky“

Vyjádření AČK ke zprávě NFA s názvem Omyly o digitálním restaurování

TZ – AČK Vývoz národního filmového dědictví do ciziny se prozatím nevyplatil

 

Více o DRA

Šest základních bodů metody DRA

Dokument: Novelizace autorského práva pro digitalizaci kinematografických děl

Stenozáznam 73. čtvrtletníku FITESu k problematice digitalizace (PDF)

Nezařazené
About researchdra